Hur du gör bra försäljning i slutet på året  

Hur du gör bra försäljning i slutet på året   

Identifiera alla möjligheter. Om du måste stänga verksamheten före slutet av året, är det första du ska göra för att se till att du har en fullständig redovisning av alla öppna, verkliga affärsmöjligheter. Se till att ingen sten lämnas ovänd, och att du inkluderar även den tidiga säljcykeln i möjligheter.

 

  1. Kontrollera att alla möjligheter mot din försäljningsprocess. Om du ska flytta en del av dessa möjligheter över linjen före utgången av året, kommer du att behöva se till att det stadium där de finns i din försäljningsprocessen är korrekt. Inspektera varje tillfälle och se till att alla nödvändiga utfall i varje steg har genomförts. Var också säker på att du vet, och att dina säljare vet-exakt vad nästa resultatet är som kommer att flytta denn här möjligheten framåt. Men om du letar efter bra försäljning för jul och nyårsafton kan du kontrollera Nail4you.se.

 

  1. Identifiera potentiella kunder med en övertygande skäl att ändra sig. Dina potentiella kunder rör sig snabbare när de har en övertygande skäl att ändra sig. Några av de möjligheter i din pipeline kan vara verkliga, men de kan också finnas möjligheter där din blivande klient inte har den mest övertygande skäl att ändra sig. Utan en övertygande skäl att ändra sig, kommer din blivande klient inte känna någon brådska att gå vidare nu. Eftersom du har begränsat med tid, måste du fokusera särskilt på möjligheter som har en övertygande skäl att ändra eftersom de är mest sannolikt att ge dig inklusive före slutet av året.

 

  1. Se till att nästa åtgärd som du måste ta itu med är kalendern och att kunden har bestämt sig. Du kommer att ha möjligheter i din pipeline där nästa åtgärd ännu inte har planerats. Du har även möjlighet där kunden inte har gjort ett åtagande att ta det nästa åtgärd. I båda fallen, om säljaren inte har vidtagit åtgärder, eller där utsikterna inte har begått, behöver dessa åtgärder och åtaganden vidtas nu.

 

  1. Utforska potentiella möten med flera intressenter på flera nivåer. Om möjligheten är verklig och potentiell kund har en verklig övertygande skäl att ändra, kan du hjälpa dem gå snabbare, genom att engagera med olika aktörer på olika nivåer. Se till att din ledningsgrupp har träffat sin ledningsgrupp, och att de får vad de vill ha och erkänna företagets totala engagemang för att hjälpa dem. Om deras tekniska team har frågor, se till att din tekniska team svarar på deras frågor. Många gånger finns det intressenter som du förbiser eller undviker som kommer att göra allt som står i deras makt för att stanna din affär. Se till att du tar hand om dem.

 

  1. Öka värdet på dina möjligheter. Observera att vi inte skriver att du ska släppa dina priser eller erbjuda en särskild rabatt. Det är vad du gör när du inte har något ytterligare värde som du kan skapa. Få en liten grupp av smarta människor från ditt team och räkna ut hur man kan öka värdet av möjligheten. Vad kan du lägga till för att göra erbjudandet mer övertygande? Vad kan du göra för att träffa några av dina potentiella kunder på ett sätt som gör din lösning mer lockande för dem. När du har denna lista, schemalägg ett möte med nyckelaktörer och presentera dina idéer. Sedan gäller det bara att agera!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *